1 Aralık 2013 Pazar

Yeşilköden gizlemli bir kartpostal


Pek çoğumuz bu geçtiğimiz yüzyılın başlarındaki Yeşilköyü gösteren kartpostalın resmini muhakkak görmüşüzdür ama üzerindeki italyanca satırlar hep yabancı kalmıştır. Geçenlerde eski yeşilkölü bir dostumuzun bu kartpostal üzerine küçük ama anlamlı bir çalışması bana ulaştı.


Üzerindeki satırların tercümesi şöyle;
"Müzik severmiyim...yasak olanı... Pek çok, moda olmamasına rağmen. (siyah saçlarını, dudaklarını ve sert gözlerini öpmek isterim) antika bir müzik ama daima kulağa tatlı gelen melodilerden"
Yazanın kim olduğunu bilemiyoruz. Yeşilköden bu kartpostalı neden ve kime yolladı? Kimi düşünürdü bu şarkıyı dinlerken? 

Gizlemli bir Yeşiköy hikayesi..

Burada sözü edilen melodi ise Luigi Martino Stanislao Gastaldon'nun 1881 yılında bestelediği "Yasak müzik"

Sözleri şöyle;

Yasak muzik
Her akşam balkonumun altında ,
Bir aşk şarkısı söylendiğini duyuyorum.
Güzel bir genç birkaç kere söyler
ve kalbimin hızlı attığını hissederim.
Ah ne kadar tatlı bir melodi!

Ah ne kadar güzel, ne kadar hoş!
Annem söylememi istemiyor.
Neden bana yasak ettiğini bilmek isterdim.
O şimdi yok ve ben kalbimi çarpıtan cümleyi okumak istiyorum;
Siyah saçlarını öpmek isterim
Dudaklarını ve sert gözlerini.
Seninle , tanrının meleği, ölmek isterim
Güzel sevgili, hazinem.

Dün akşam onu buralarda gezinirken gördüm
Ve her zaman gibi şarkı söylüyordu:

Siyah saçlarını öpmek isterim
dudaklarını ve sert gözlerini
Sevgilim beni kucakla, kalbine sıkı tut
Aşkın sarhoşluğunu tadayım.

İsterseniz bu güzel şarkiyı bize bu gizlemli kartı bize bırakan kişinin anısına, Jose Carreras' ın sesinden dinleyelim;



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder