4 Mart 2012 Pazar

İlk okula gidişim

(Panagiotis Kremidas)


1959 yili idi ilk okul tecrubesi olacakti Eylul baslarinda babam beni Cekmece sokagindaki Rum okuluna yazdirdi .Eylulun 15 idi Pazartesi gunu babam beni bisikletle okula goturdu ve sinifa birakti orada baska cocuklarda vardi bir anda benim dalgin oldugum bir sirada babam gitmis ben aglamaya basladim .Kendisi gecen sene rahmetlik oldu Sofia Spiroglu ozaman genc kiz denilecek yasta ogretmenimizdi -Aman dedi delikanlilar aglarmi hic sen artik buyudun gel baska cocuklarla oyun oyniyalim dedi ben hemen alistim biraz kendime geldim.Hatirlarim o gunun aksamini okul paydosundan sonra dedem ile anneannem beni gelip okuldan almisti yuruyerek Yesilyurt yakinida Cicek sokakta evimize geldik ilk okul gunu boyle gecti.


Daha sonralari tabii ki babamin her sabah beni okula goturecek vakti yoktu oylece mosyo Stepanin at arabasi ile okula giderdik her sabah 8 de gelir bizi evlerimizden alirdi.Benimle ayni arabada taa Yesilyurtun son evlerinde oturan Konstanten Vasiliyadis vardi babasi muzisyendi Yesilyurt Sipahioglu caddesinde kirtasiye dukkani vardi KLE DE SOL diye ,Cinar otelinde orkestra sefi imis daha sonra Konstanten Yesilyutta kalecilik yapardi o Cinar sahasinin maclarinda.Benimle beraber ikiz kardesler de vardi Marko ve Ivi Pulio babalari atletti Hristo hatta ona Pulat adini takmislardi ,baska bir ogrenci arkadasim da simdi Yesilkoy Rum Cemaati baskani Kosta Ioanidis idi.Bir de Manol Fokaefs Istanbul caddesinin ile Cingene mahallesinin birlestigi yerde babasinin bakkal dukkani vardi .Turkce ogretmenimiz bayan Tarlan idi soyadini hatirlamiyorum bir cumartesi gunu ailece sirke gitmistik pazartesi gunu ben bu sirkteki gorduklerimi ders te o kadar iyi bir turkce ile anlatmis idim ki bayan Tarlan sasirdi ne guzel cumleler yapiyor dedi. Bir gun annemle konusurken annem bayan tarlana dedi ki Iyi Turkceyi dedesinden ve anneannesinden ogreniyor bizim kokenimiz Kayseriden di dedi onun icin iyi turkcesi var. Tabii ki simdi dediklerimle guleceksiniz oyle bir Rum madamlari vardi iyi konusamazdi turkceyi -kale zarzavztciiiii beni duymuyor bre si burada pencere bu gun giuzel fasulya var aysekadin ya be kuzum gel burda alayim da bir kilo Hasan efendi ,yada tren istasiyonunda gisedeki biletciye ben biletci efendi Psomathia gitmek istiyorum ver gitmek -gelmek tekrar aya stefanos Yesilkoy sen anladin daima kulaklarimin icinde boyle rum madamlari siveleri.ilk kutladigimiz bayram cumhuriyet bayrami idi o gunler yaklasinca sinifimizi kirmizi beyaz krepon kiagitlari ile suslemistik hala gozumun onunde hatta ben de bir siir soylemistim kursunun onunde.

Daha sonra kis geldi Noel geldigine sinifta agacimizi yaptik ilk karnelerimizi aldik 15 gun tatile girdik.23 Nisan cocuk bayraminda bizden daha buyuk siniflar resmi gecite gittiler ,havanin iyi oldugu zamanlarda da ogretmenlerimiz le kir gezilerine giderdik .Tabbi ki Ilkbahar Yesilkoyde baska idi o seneler bos tarlalarda gelincikler papatyalar ,mor gullu yesil beyaz dikenli otlar yeseren agaclar hepsi guzeldi iste ilk okul hatiralarim .

1 yorum:

  1. Nur içinde yatsın, Daha çok paylaşacağımız şeyler vardı olmadı.



    YanıtlaSil