5 Mart 2012 Pazartesi

Yeşilköy. Günlerden 27 Mayıs 1960.


(Panagiotis Kremidas)

Birinci sinifi bitirken bir askeri -siyasi olaya tanik oldum takvimler 27 Mayis 1960 i gosteriyordu gunlerden Cuma disarda tam bir bahar havasi piril piril gunes var bahcelerden ciceklerin kokusu burnumuza kadar gelip bizi sarhos ediyor.

O Sabah yataktan kalkar kalkmaz pencerenin disina baktim sungulu bir er duruyordu daha otede baska bir er babam Istanbul radyosunu acti askeri marslar caliniyordu askeri darbe olmustu.Ben cocuk olarak korkmustum tabii ki ne oluyor diye daha 7 yasima henuz basmamisim ben bilmeden babama daha yakinimizda olan Yesilyurta gidelim de borekciden acma alalim dedim .

O zaman babam bana -Pano disari cikamayiz yasak cikarsak bizi yakalarlar ve hapise atarlar dedi ben daha fazla korktum hep boyle evin icinde kapali kalacazmi diye kendime soruyordum.Birazdan bir askeri cip gecti on tarafta yuksek rutbeli bir subay oturuyordu arkada da iki inzibat hoparlorden butun vatandaslara radyolarindan haberleri duymamizi tembih ediyorlardi.Apartman sakinleri ne yapsinler iyi ki buyuk bahcemiz vardi aldik sandalyeleri agaclarin altinda ev hanimlarinin getirdigi demli cayi receli beyaz peyniri kaser peyniri ile bir sabah kahvaltisi yaptik.

Evimizin arka tarafi havaalanina giden taskopruye bakiyordu zaman zaman koprunun ustunden askeri otobusler geciyorlardi babam kendi kendine konustu -Herhalde Istabuldaki mebuslari iceri aliyorlar dedi durum zor. Bunun yanisira otobusler gectikten sonra her 15 dakkikada bir Dakota ucagi havalaniyordu kimleri goturuyorlardi nereye haberimiz yoktu o gun ve obur gun boyle gecti .Ikinci gun mu ucuncu gun mu hatriladigima gore yavas yavas disariya cikmamiza izin verildi fakat 8 den sonra yine sokaga cikma yasagi vardi . O Uc gunde eksik olmasin devletimiz bizi ekmeksiz birakmadi bir askeri cemse geldi askerler her eve ekmek dagitti.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder