4 Mart 2012 Pazar

Bisiklet maceraları

(Panagiotis Kremidas)


1968 senesi idi yaz mevsimi azdik yanildik babam kullanilmis bir bisiklet almisti koyde dolasmak icin.Tam iste o yaz trafik polisleri de Yesilkoyde bisikletleri kovaliyordu ,umulmadik yerlerde dururlar 14-15 yasindaki cocuklardan ehliyet ve bisiklete plaka numarasi isterledi.Bir pazar gunu trafik polisleri buyuk bir polis kamyonu ile butun bisikletlere saldiri yapti cok cocugun ne ehliyeti var ne de plaka numarasi durduranin bisikletini alip kamyona atiyorlardi sonra da sen trafikten gec ceza ode al bisikletini.Ben o pazar gunu macta idim birden bisikletli bir cocuk geldi haber saldi- Bisikletleri topluyorlar dikkat edin cocuklar bisikletinizi saklayin.Bisikleti olan herkez bir paniye kapildi bende beraber eve donmeye karar verdim sagda solda uzaktan polis bloklari goruyordum yon degistiriyordum sanki bir cinayet islemis bir caniyi yada bir sapigi kovalarcasina oyle yapiyorlardi .14 Nisan caddesinde geldigimde yine bir polis bloku vardi ne varki 14 Nisan ile Serbesti caddesinin birlestigi yerde ahbabimizin bir evi vardi aldim bisikleti bahcenin icine sakladim hava karardikatan sonra eve donebildim Yesilkoyun tenha yollarindan .Yahu her sey bitmis her sey tamam da butun problem 13,14,15 yasindaki cocuklarin bisikletlerine mi dusmustu. 


O Iki kapili MUSTANG markali arabalarla gaz basarak kizlara fiyaka eden zupeleri kovalayin ,yada egzozu cikmis motosikletleri buyuk gurultu patirdi ile oyle zamani mahalleleri ayaga kaldirirlardi is bisiklete mi dusmus .O gunden sonra tedbirli davranirdim daha cok ayakla giderdim gideceyim yere bisikleti ekseriye kis aylarinda kullanirdim kis aylarinda pek trafik polisi gorunmezdi her sey yaz aylarinda oluyordu.Trafik polislerinin yanisira o siyasetin altust olan yillarinda 1970 yazinda bisikletlere inzibatlarda karisir oldu bir gun ermeni arkadasimla Istanbul caddesinen gecerken bize duduk calarak durdurlar buradan yasak var geri dondurduler hic bir sebep yokken ,baska cocuklarin bisiklet subaplarini almislar.Yahu Inzibatin 14 15 yasindaki cocugun bisikleti ile alakasi ne arar ISIMIZ YOK ISTE BULUNALIM gibi bir sey .

1971 senesi idi bir gun bu gibi olaylardan tepem atti gittim bisikleti 300 liraya Adil Usta ya okuttum oldu bitti iste gidecegim yere yuruyerek giderdim .Ne oldu o babamin aldigi bisikleti cok az kullanabildim bu zamanlarimizda da da doktorlar ya yurumek yada bisiklet kullanmak icin insanlara tavsiye ediyorlar .Sevgili Enginin ki sirf onun sikayeti degil butun Yesilkoy sakinlerinin sikayeti ben daima burdan Yesilkoy sitesinde de okuyorum o cumartesi pazar o Yesilkoyun hali Istanbuldan denize girmek istiyenlerle bir arkadasim var Atilla adinda beraber buyuduk mahallede bana yaziyorki -Panocum esimle cumartesi Pazar evde oturuyoruz kapali cikamiyoruz .Iste bu dar kafalilar eger daha hayatta ise onlara sesleniyorum o butun yazini bir bisiklet icin haram olan cocuklari mi isterdiniz yoksa bu gunku halini o yaz aylarinda .Arkadasimin tavsiyesi Pano diyor ki bana Sen buraya gelme o 1975 te gittigin ani ile kal cok daha iyi olacak.Belki bazi arkadaslar bu yazim icin guclerine gider fakat bazi aci gercekler kemikten dili kiriyorsa kabahatim yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder